۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

سکوت...



با این دوست آمریکاییم بیشتر راجع به قوانین مختلف و باید ها و نباید های کشورهامون بحث می کنیم. یکی از سرگرمیهای این دوستم دوچرخه سواریه. ازم پرسید که شما هم دوچرخه سواری می کنید؟ من بی درنگ گفتم که قانون به ما زنها اجازه نمیده که تو خیابون و جای عمومی دوچرخه سوار شیم. راستش حتی یک آن فکر نکردم که با این حرفم چه غوغایی تو دل اون آدم کیلومترها اون ور تر درست کنم. وقتی این حرف رو زدم، مدتها هیچ صدایی از اونور شنیده نشد، فکر کردم که اینترنتش مشکل پیدا کرده. اما بعد 10 دقیقه بهم گفت: Really باز هم با خونسردیه تمام گفتم که آره خوب نمی شه دیگه. ازم پرسید چرا؟ راستش خودم هم درست نمی دونستم چرا؟ گفتم والا خوب وقتی زنی دوچرخه سواری می کنه احتمال داره اگه آقایون نگاهشون کنند به گناه بیافتند و از این حرفها... این دوست بیچاره من باز ده دقیقه دیگه ساکت شد و فقط همین جمله رو گفت: When they don't let you ride a bike that is same to they don't let you walk و من روزهاست که دارم به جمله اش فکر می کنم.


۵ نظر:

ناشناس گفت...

ما تو یه کشوری زندگی می کنیم که غالب خانم ها مسلمان هستن و در حال طی کردن یک سلوک الهیاتی و مذهبی. دوست شما حتما می تونه انضباط و اصول دینی رو درک کنه. اون اگر بدونه که خانم های مسلمان از اینکه باعث به گناه افتادن مردها نمی شن احساس عزت می کنن و باعث ارتقا مقام پیش خدای خودشون می شن قطعا درک می کنه که این یه رفتار عجیب نیست. هر انسانی برای خودش یک حیات معنوی داره و می تونه ( کم و زیاد ) مسایل معنوی دیگران رو درک کنه.

مروارید گفت...

به ناشناس عزیز:
شما مطمئنید که این روش برای سلوک الهیاتی و مذهبی راه درسته؟ شما مطمئنید که دوچرخه سواری خانمها با پوشش اسلامی می تونه مردان رو به گناه بندازه؟!! فکر می کنم اول مردهای ما باید این سلوک به قول شما الهی رو طی کنند بعد خانمها... مذهبی که خانمها باید سلوک مذهبی کنند و آقایون مترصد به گناه افتادن... مذهب نیست، اسارته.

آخوند گفت...

این جریان به گناه افتادن مردها با دوچرخه سواری زنان چیه؟ نه بابا جریان اینا نیست جریان فقط سلامت زنان است. می دونی اگه مانتو گیر کنه تو زنجیر دوچرخه چی میشه؟1-مانتو پاره میشه این 40 تومن. 2- زنجیر دوچرخه ممکنه خراب بشه این 10 تومن. ممکن خانوم بخوره زمین از 10 تومن تا 300 تومن خرج بر می داره.. بعد به این نتیجه میرسی که نونت کم بود ابت کم بود...
اینها همه برای حفظ جان و سلامت شماست دخترم.

مروارید گفت...

برای سلامتی حاج آقا صلوات... الهم صل علی...

منیره گفت...

به ناشناس:
مسخره ترین توجیهی بود که می شد از یه نفر شنید، متاسفم که هنوز این تفکر در بین مسلمونا وجود داره، کاش یه کم فکر میکردیم